
Blended Learning, waarom nu?
Begin 19e eeuw is een tijd van verandering. De modernisering van de samenleving vormt de basis van ons huidig systeem. In de politiek vindt er een verschuiving plaats. Partijen splitsen zich op en gaan samen. Deze verzuiling gaat verder dan politiek en is nu nog steeds zichtbaar in het onderwijssysteem. Op vroege leeftijd kies je al een profiel en scholen die vakoverstijgend denken vormen een bedreiging. Digitalisering biedt mogelijkheden voor een andere aanpak. Het geeft kansen voor modulair onderwijs via digitale platformen (Rotmans, 2017). In een periode waar informatie en kennis stampen noodzakelijk was (Harari, 2019), is kennis nu soms verouderd en niet relevant voor de arbeidsmarkt (Rotmans, 2017). We hebben een maatschappij waarbij informatie ontzettend snel naar je toe komt. Studenten zullen moeten leren omgaan met die snelle informatiestroom, Wat kan ik met die informatie? Wat is belangrijk? Wat niet? Hoe kan ik informatie samenvoegen? (Harari 2019) Hoe breng ik kennis over? Hoe ontwikkel ik nieuwe kennis? Hoe werk ik samen met anderen? We zullen studenten moeten leren omgaan met onzekerheden en verassingen (Rotmans, 2017).